RSS
niedziela, 08 kwietnia 2007
Bosch. Sterowanie silników o zapłonie iskrowym
Budowa i działanie elektronicznych systemów sterowania silników o zapłonie iskrowym (benzynowych), zarówno o pośrednim (MPI i SPI), jak i bezpośrednim (GDI) wtrysku benzyny. Zawiera podstawy teoretyczne działania silników spalinowych, opis zintegrowanego sterowania poszczególnych układów silników o zapłonie iskrowym oraz budowę podzespołów.

Zamówione na stronie: autobooks.pl

Polecam także zajrzenie na pozostałe kategorie książek samochodowych.
10:54, gryjava
Link Dodaj komentarz »
sobota, 24 marca 2007
Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroen Jumper (modele 1982-2002) wyd. 2
Bogato ilustrowany fachowy poradnik poświęcony obsłudze i naprawie samochodów dostawczych FIAT Ducato, Peugeot Boxer i Citroen Jumper, produkowanych od 1994 roku oraz FIAT Ducato, Peugeot J5 i Citroen C25, produkowanych od 1982 do 1993, wyposażonych w silniki benzynowe 1,8 dm3 typu XM7T (169B), 2,0 dm3 typu XN1T (170B), XN1TA (170C) i XU10J2U (RFW) oraz wysokoprężne niedoładowane 1,9 dm3 typu XUD9A (D9B), 230A2.000, 230A3.000, XUD9AU (D9B), 230A.000 i 149B1.000, 2,5 dm3 typu CRD93L/U25/661, 8144.67 i DJ5(T9A), a także turbodoładowane 1,9 dm3 typu 230A3.000, XUD9UFT (D8C) i 230A4.000 oraz 2,5 dm3 typu CRD93LS/U25/673 i 8140.27, z mechanicznymi skrzynkami przekładniowymi. Podano m.in. plan obsługi, dokładny opis czynności obsługowych i naprawczych, możliwych do wykonania we własnym zakresie przez użytkownika oraz schematy instalacji elektrycznej.
13:31, gryjava
Link Dodaj komentarz »
Audi 80 i 90 od września 1986 do sierpnia 1991
Bogato ilustrowany fachowy poradnik poświęcony obsłudze i naprawie samochodów Audi 80 i 90 z nadwoziami sedan i coupe, także w wersji quattro, produkowanych od września 1986 do sierpnia 1991 r. z silnikami benzynowymi czterocylindrowymi: 1,6 dm3 typu PP (70KM), RN (75 KM) i ABB (102 KM); 1,8 dm3 typu RU (75 KM), SF (88 KM), NE (90 KM), JN (90 KM), PM (90 KM) i DZ (112 KM); 1,9 dm3 typu SD (113 KM); 2,0 dm3 typu 3A (113 KM), AAD (115 KM) i 6A (137 KM); pięciocylindrowymi: 2,0 dm3 typu PS (115 KM) i NM (160 KM); 2,2 dm3 typu 3B (220 KM); 2,3 dm3 typu KV (136 KM), NG (136 KM) i 7A (170 KM), jak również wysokoprężnymi silnikami czterocylindrowymi: 1,6 dm3 typu JK (54 KM), RA (80 KM) i SB (80 KM) oraz 1,9 dm3 typu 1Y (68 KM), z mechanicznymi i automatycznymi skrzynkami przekładniowymi. Zamieszczono schematy instalacji elektrycznej dla modeli roku 1991.

AUDI 80/90
sedan, coupe, quaffro

13:31, gryjava
Link Dodaj komentarz »
piątek, 04 sierpnia 2006
PEUGEOT 306. Obsługa i naprawa
W książce opisano obsługę i naprawę zespołów samochodów Peugeot 306, wyposażonych w:
  • silnik benzynowy 1,4 dm3, o mocy 55 kW, zasilany jednopunktowym układem wtryskowym Bosch Motronic MA 3,0;
  • silnik benzynowy 1,6 dm3, o mocy 66 kW, zasilany wielopunktowym układem wtryskowym Bosch MP 5.1;
  • silnik benzynowy 1,8 dm3, o mocy 76 kW lub 70 kW, zasilany wielopunktowym układem wtryskowym Magneti Marelli 8P lub Bosch MP 5.1;
  • silnik benzynowy 2,0 dm3, o mocy 90 kW (ośmiozaworowy), zasilany wielopunktowym układem wtryskowym Magneti Marelli 8P;
  • silnik benzynowy 2,0 dm3, o mocy 114 kW (szesnastozaworowy), zasilany wielopunktowym układem wtryskowym Bosch MP 3.2;
  • silnik wysokoprężny 1,9 dm3 (wolnossący), o mocy 51 kW (bez katalizatora), zasilany pompą wtryskową Lucas lub Bosch, lub o mocy 48 kW (z katalizatorem), zasilany pompą wtryskową Bosch;
  • silnik wysokoprężny 1,9 dm3 (turbodoładowany), o mocy 68 kW (bez katalizatora), zasilany pompą wtryskową Bosch lub o mocy 66 kW (z katalizatorem), zasilany pompą wtryskową Bosch.
Opisy napraw uzupełniono danymi technicznymi i regulacyjnymi, tablicą momentów dokręcania oraz schematami elektrycznymi.
18:09, gryjava
Link Dodaj komentarz »
BMW serii 3
Poradnik dla użytkowników samochodów BMW serii 3 (typu E36) modeli 316i, 318i, 318is, 318ti, 318tds, 320i, 323i, 323ti, 325i, 328i, 325td oraz 325tds, produkowanych w latach 1989-2000 w wersjach nadwozia sedan, coupe, kombi (touring) oraz compact, wyposażonych w silniki benzynowe 1,6 dm3 typu M40 o mocy 73 kW (100 KM) i typu M43 o mocy 75 kW (102 KM), 1,8 dm3 typu M40 o mocy 83 kW (113 KM), typu M43 o mocy 85 kW (115 KM) i typu M42 o mocy 103 kW (140 KM), 1,9 dm3 typu M44 o mocy 103 kW (140 KM), 2,0 dm3 typu M50 110 kW (150 KM)i typu M52 o mocy 110 kW (150 KM), 2,5 dm3, typu M52 o mocy 125 kW (170 KM) i typu M50 o mocy 141 kW (192 KM) oraz 2,8 dm3 typu M52 o mocy 142 kW (193 KM), a także wysokoprężne 1,7 dm3 typu M41 o mocy 66 kW (90 KM) oraz 2,5 dm3z typu M51T o mocy 85 kW (115 KM) i typu M51S o mocy 105 kW (143 KM), z mechanicznymi i automatycznymi skrzynkami biegów.
18:05, gryjava
Link Dodaj komentarz »
AUDI 80. Obsługa i naprawa
Polecam książkę wszystkim posiadaczom Audi 80,
poniżej opis:

W książce opisano obsługę i naprawę poszczególnych zespołów samochodów produkowanych od 1989 roku wyposażonych w:
  • silniki benzynowe 1,6 dm3 o mocach: 51kW, 52 kW, 55 kW, oraz 75 kW, zasilane gaznikami Keihin I, Solex 2E2, Solex 2EE lub układami wtrysowymi benzyny Mono - Motronic i K - Jetronic;
  • silniki benzynowe 1,8 dm3 o mocach: 55 kW, 65 kW, 66 kW oraz 82 kW, zasilane gażnikami Keihin I, Keihin II lub układami wtryskowymi benzyny K-Jetronic i Mono-Jetronic;
  • silniki benzynowe 2,0 dm3 (ośmiozaworowe) o mocach: 66 kW, 83 kW oraz 85 kW, zasilane układamiwtryskowymi benzyny KE-Motronic, Mono-Motronic i Digifant;
  • silniki benzynowe 2,0 dm3 (szesnastozaworowe) o mocach: 101 kW lub103 kW, zasilane układami wtryskowymi benzyny KE-Motronic;
  • silnik wysokoprężny 1,6 dm3 z turbodoładowaniem o mocy 59 kW, zasilany pompą wtryskową Bosch;
  • silniki wysokoprężne 1,9 dm3 o mocach: 50 kW, 55 kW, 66 kW (silnik TDI), zasilane pompą wtryskową Bosch (bez lub z turbodoładowaniem) lub pompą wtryskową sterowaną elektronicznie.
17:55, gryjava
Link Dodaj komentarz »